Szkolenie project manager to szansa na lepsze poznanie metodyki zarządzania projektami oraz okazja do praktycznego przećwiczenia swoich umiejętności. Co oznacza uczestnictwo w takim szkoleniu dla firmy oraz dla zespołu, zajmującego się projektami? Dziś sprawdzamy, czy warto podnosić swoją wiedzę w tym zakresie.
Zarządzanie projektami – czy szkolenie rzeczywiście jest Ci potrzebne?
Wyzwania związane z planowaniem dotyczą każdego zespołu, zajmującego się zarządzaniem projektami. Aby umiejętnie podejść do tego zadania, trzeba mieć wiedzę na temat tego, jak kontrolować poszczególne etapy realizacji projektu i ocenić stopień ich zaawansowania. Nie obejdzie się także bez kompetencji z zakresu zarządzania ryzykiem. Niestety czasem problem pojawia się już na samym początku, gdy należy zaplanować pracę. Wszystkie te kwestie porusza dobrze zorganizowane szkolenie z zarządzanie projektami.
Szkolenie project manager – czego jeszcze się na nich nauczysz?
Rzetelny plan takiego szkolenia obejmuje szereg różnorodnych zagadnień, których znajomość może wspomóc zespół w zarządzaniu projektami od strony praktycznej. W tym przypadku niezwykle ważne jest to, żeby uczestnicy i uczestniczki szkolenia mieli/miały okazję przećwiczyć nowo zdobytą wiedzę. Profesjonalne szkolenia łączą więc część teoretyczną z praktyczną. W efekcie możemy liczyć na wiedzę dotyczącą:
- poszczególnych standardów, np. AGILE czy PRINCE 2;
- sposobów rozwiązywania konfliktów i innych problemów, które mogą pojawić się podczas zarządzania projektami;
- budowania dobrze działającego zespołu;
- strategii mających na celu podniesienie efektywności zespołu.
Wiedza z takiego szkolenia to wskazówki, z których czerpać można wielorazowo. Taka opcja powinna szczególnie zainteresować project managerów oraz osoby na stanowiskach kierowniczych. Takie szkolenie ma w swojej ofercie np. firma Open Horizon Consulting.