Profesjonalne niszczenie dokumentacji medycznej oraz innych akt nie ma nic wspólnego z używaniem tradycyjnych niszczarek. Już wielokrotnie bowiem okazało się, że standardowe urządzenia biurowe nie są w stanie zapewnić informacjom wystarczającego bezpieczeństwa. To z tego powodu przedsiębiorstwa coraz chętniej decydują się na to, by powierzyć niszczenie akt specjalistom. Z tego tekstu dowiesz się, jak działają takie firmy.
Niszczenie dokumentów w Warszawie – czego możemy się spodziewać?
To, co odróżnia profesjonalistów od innych firm, to fakt, że dysponują zapleczem technologicznym, powstałym z myślą o bezpiecznej utylizacji. To właśnie takie zaawansowane instalacje odpowiadają za to, że niszczenie dokumentacji medycznej i innych akt przebiega sprawnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Na uwagę zasługuje także to, co dzieje się z aktami, zanim trafią do instalacji.
Rzetelne niszczenie dokumentów w Warszawie powinno być usługą kompleksową – akta należy właściwie zabezpieczyć na każdym etapie realizacji zadania. W tym celu wykorzystuje się system bezpiecznych pojemników. Służą one do:
- składowania dokumentacji w firmie
Pojemniki pozostawione są w siedzibie klienta, który na bieżąco umieszcza w nich akta. Gdy pojemnik się zapełni, przyjeżdża ekipa i wymienia go na nowy. - transportu
Stare pojemniki przewożone są do instalacji, gdzie następuje niszczenie dokumentów. Te aluminiowe kontenery doskonale zabezpieczają akta i dokumentacja znajduje się w nich aż do czasu utylizacji. W taki sposób działa m.in. firma Rhenus Data Office Polska, specjalizująca się w kompleksowej obsłudze dokumentów.
Czy niszczenie akt poza firmą się opłaca?
Decydując się na współpracę z zewnętrznym podmiotem, oszczędzamy czas i możemy skupić się na ważniejszych obowiązkach. Profesjonalna utylizacja to także większe bezpieczeństwo, wynikające z możliwości skorzystania z zaawansowanej infrastruktury, do której w innym wypadku nie mielibyśmy dostępu.